hoofd

Testimonials

Ik vind dat elke vrouw die last heeft van disbalans in haar hormoonhuishouding naar Debbie moet gaan! Op een warme, gezellige maar zeer constructieve wijze geeft ze haar kennis door wat past bij jou. Ik voel me sindsdien energieker, heb veel minder klachten en slaap als een roosje. Oja en ik ben ook nog afgevallen :) Mariëlle (45 jaar) 

Ik vond de lezing afgelopen donderdag in Den haag echt super. Goeie sfeer, heldere info & dat je ook goed inging op alle vragen. Heb echt veel geleerd, moet eerlijk toegeven dat ik er ook door geraakt ben…. Heb nog veel te veranderen, want nu ik de symptomen heb gehoord, kan ik mn lijf wat beter lezen. De signalen om te veranderen zijn duidelijk…. Astrid (35 jaar) 

Debbie is een hele prettige coach. Zij heeft mij inzicht gegeven in mijn voedingspatroon en ze gaf doeltreffende adviezen om mijn gezondheid te verbeteren. Ook na het adviesgesprek bleef Debbie op afstand coachen via mail en what’s app. Inmiddels is het een ‘way of life’ geworden. Fijn! Cynthia (38 jaar) 

Ik kreeg allerlei nare klachten het begon met vocht vasthouden en mijn heftige menstruatie ….die nu vaak om de 4 maanden is….en vreselijk moe. Een vriendin van me was al bij Debbie geweest en ze was zoooo enthousiast dat ik ook een afspraak gemaakt heb.
Ik vond geen suiker en tarwe wel even een omschakeling vooral het brood dat miste ik, maar nu heb ik geen brood meer gegeten . Dat had ik zelf nooit verwacht want ik was altijd gek op brood maar mijn buikpijn die ik al vanaf mijn 16e jaar heb is gewoon zo goed als over!!! Ongelofelijk! Pas zijn we in Oostenrijk op vakantie geweest …altijd lag ik in de vakantie 1 dag in bed van de buikpijn…maar deze vakantie had ik gewoon geen buikpijn . 
En het fijne is dat ik me zo goed voel; ik heb veel meer energie als voor deze levensstijl en ik slaap weer goed!! Het is ongelofelijk wat voeding doet. Ik ben zo blij dat ik bij Debbie ben geweest ik voel me weer heeeeeerlijk!!! Liefs Monique (42 jaar) 

 Samen met een vriendin heb ik een tijdje terug bijna 2.5 uur zwijgzaam naar Debbie zitten luisteren tijdens haar lezing over voeding en hormonen. Ik kwam omdat ik wel wat meer kennis over voeding kon gebruiken. Na 2.5 uur ben ik weggelopen MET het boek van de Hormoonfactor en met een hele nieuwe visie op voeding en het vrouwelijke hormoon systeem. We zijn inmiddels een paar maanden verder en ben super lekker bezig met voeding en voel me erg goed. IK ben super blij dat ik even ben gaan zitten voor jouw verhaal Debbie! Dankjewel! Marianne (28 jaar) 

Ik vond de lezing Simply Hormones, de Basics erg duidelijk en helder! Veel herkenning en je natuurlijke manier van vertellen maakte het ‘n relaxed en boeiend geheel…Kom graag nog eens aanschuiven..:-) Het boek met de recepten ga ik zeker aanschaffen,altijd handig om weer nwe richtlijnen te hebben..! Vera (55 jaar) 

Net voor de Kerst kwam ik op Debbie’s site en las voor het eerst over klachten als gevolg van hormonale disbalans. Bijna het hele lijstje was herkenbaar!
Om snel van mijn vermoeidheid af te komen, heb ik meteen een afspraak gemaakt voor een intake gesprek. Na de intake zaten er vooral vijf dingen vastgestampt in mijn hoofd: geen zuivel, geen gluten, geen suiker en zeker geen drank en sigaretten!! Natuurlijk had ik me heel erg verheugd op de feestdagen, waardoor ik bang was dat ik het nooit zou volhouden… maar toen zei ik tegen mezelf: “als je het nu niet volhoud wanneer dan?”. Je bent altijd wel op een feestje uitgenodigd of een avondje borrelen bij vrienden, een uitje van je werk of een familiefeestje. Ik bedacht me: “als je de feestdagen kan volhouden dan word de rest een makkie”.
Uiteindelijk is het heel erg goed gelukt, ook al heb ik wel een glaasje wijn gedronken met oud en nieuw. Het verbaasde me het meest, dat ik het helemaal niet moeilijk vond en ook niet het gevoel had iets te missen.
Na drie dagen had ik meer energie, na een week was ik veel beter gehumeurd en na ongeveer 30 dagen ben ik zelfs 9 kilo afgevallen zonder meer te gaan sporten!!! Juist dat vind ik zo fijn van het hormoonbalansdieet, het eten is lekker, je hoeft niet heel erg op te letten hoeveel je eet, je voelt je al snel fitter, je ziet er beter en stralender uit en het belangrijkste is je doet iets goeds voor je gezondheid. Vanessa (23 jaar)

 

In januari meteen maar mijn goede voornemens in de praktijk brengen…meer energie en minder vermoeide momenten in 2014, dat was het doel. Afspraak gemaakt met Debbie. Het uitgebreide intakeformulier van ‘Simply Hormones’ bevat vragen naar je o.a. gezondheid, klachten, ziektegeschiedenis, voedingspatroon, stressfactoren.
Half januari voor mijn afspraak naar ‘Mooi onder één Kap’ voor afspraak met Debbie. Tijdens de intake vroeg Debbie naar aanleiding van het ingevulde intakeformulier nog wat meer zaken om haar beeld compleet te maken. Daarnaast legde ze uit hoe de relatie is tussen voeding en hormonen en hoeveel invloed je kunt uitoefenen op je hormonen door de juiste voeding op de juiste momenten te eten. Helder en prima te snappen voor een ‘voedingsleek’ als ik.
Het advies van Debbie: twee weken geen gluten, zuivel en suiker. Kijk eens wat dat met je lijf en je klachten doet. Oeff…dat is ff schrikken. Mijn eerste reactie was dan ook: wat eet je dan nog wel…? Maar goed, de moeite waard om me er in te verdiepen en twee weken is te overzien.
Thuis meteen internet opgedoken op zoek naar ervaringsdeskundigen en recepten. Wat een rijkdom biedt het internet dan…wat zijn veel mensen bezig met hun voeding en wat deelt iedereen veel op internet en social media. Heel handig voor een beginner.
Paar keer Ekoplaza en de Natuurwinkel bezocht om mijn voorraadkast te vullen met goede pure voeding. Havermoutvlokken, kokosolie, boekweitmeel, kruidenthee en quinoa. Vooral het brood weglaten leek me ingewikkeld, want wat eet je dan bij het ontbijt en bij de lunch, vooral op de werkdagen?
Inmiddels, bijna 3 weken later, begint mijn lijf eraan te wennen. En weet ik wat ik kan eten en waar ik me goed bij voel. Ik start vaak met een groene smoothie en/of havermoutpap, tussen de middag salade met als basis quinoa of zilvervliesrijst en allerlei groente, fruit, zaden en noten, heerlijk! En ook prima om mee te nemen naar het werk.
De eerste twee dagen werd ik wat vreemd aangekeken in de bedrijfskantine, maar inmiddels is er veel interesse in wat er die dag weer in mijn bakje zit. Verder eet ik fruit, maar vaak in combinatie met wat onbewerkte noten, rauwe groente, eieren…het avondeten is een stuk makkelijker. Ik eet vaak gewoon wat de rest van het gezin ook eet, alleen laat ik bijvoorbeeld bij de stamppot de rookworst weg en neem ik een stukje kip. Het afkicken van de suiker vond ik lastig. Maar het is wel gelukt en inmiddels is de behoefte veel minder. En er zijn veel lekkere recepten te vinden met pure chocolade, banaan en noten, lekkere en gezonde snacks die de suikerbehoefte stillen.
Na een dag of 3 merkte ik de gevolgen al: veel meer energie en vooral een constanter gevoel van energie gedurende de dag. Geen dips meer. Merk dat ik ‘s ochtends meer uitgerust op sta, een regelmatigere stoelgang heb en (dat was voor mij geen doel, maar altijd meegenomen) in drie weken tijd al ruim 3 kilo kwijt. Vooral op de heupen, buik en benen.
Fijn nu het voorjaar er weer aankomt. Waar ik eerst dacht dat mijn doel was om het twee weken vol te houden, ben ik steeds meer overtuigd van het feit dat dit een ‘way of life’ is en af en toe zondigen tussendoor moet kunnen straks, maar die behoefte heb ik nu nog niet. Nu ik weet welk effect ‘slecht’ eten op me heeft, weet ik waarom ik het laat staan en is de verleiding niet zo groot.
Ik kan het iedereen aanbevelen om zijn voedingspatroon eens onder de loep te laten nemen door Debbie. Thanx!
Cynthia (36 jaar)